Które najlepsze praktyki Google SEO mają znaczenie dla nowej witryny afiliacyjnej?

Poznaj nakazy i zakazy SEO dla nowych witryn marketingu afiliacyjnego, aby zoptymalizować treści zarówno dla klientów, jak i dla Google.

Dzisiejsze pytanie Zadaj pytanie SEO pochodzi od Tomka. Tomek pyta:

„Zakładam witrynę partnerską. Jakie praktyki mogę zastosować, aby NIE dać się złapać w aktualizacji Google?”

 

Cześć Tomek. Świetne pytanie i jest to temat, o którym wiem mnóstwo. Najlepszą odpowiedzią, jaką mogę ci powiedzieć, jest nie robienie niczego, co mogłoby spowodować, że złapiesz się po złej stronie aktualizacji. Poniżej przyjrzymy się kilku nakazom i zakazom, które pomogą Ci pozostać po właściwej stronie „prawa”.

Jako marketingowiec afiliacyjny Twoim celem jest zbudowanie zasobu, który rozwiąże potrzeby i do którego dana osoba będzie chciała wracać. Strony powinny być czymś, co ludzie będą udostępniać znajomym i subskrybować, aby więcej osób mogło być narażonych na Twoje linki partnerskie. Nie ma znaczenia, czy mówisz o ogrodnictwie, gotowaniu, fotografii czy zabawkach basenowych.

 

Musisz stworzyć wyjątkową treść. Oznacza to właściwe formatowanie, rozwiązywanie problemów, wyjaśnianie, dlaczego Twoja witryna powinna być godna zaufania, dostarczanie rozrywki/zaangażowania oraz tworzenie poczucia przynależności.

Jeśli Twoja witryna nie inspiruje ludzi do subskrypcji i zaufania, nie odniesiesz sukcesu jako partner.

Unikaj tych taktyk, aby osiągnąć sukces SEO w witrynie afiliacyjnej

  • Udział w łapankach.
  • Korzystanie z farm linków, PBN lub komentarzy na blogu i forum jako linków zwrotnych.
  • Sprzedawanie linków zwrotnych.
  • Dołączanie do każdego programu.
  • Korzystanie z HTML bezpośrednio z sieci lub programu partnerskiego (brakuje atrybutów linków i lepszego śledzenia).
  • Tworzenie cienkich stron .
  • Wykonywanie recenzji marki + dla treści recenzji.
  • Mówiąc o milionie produktów lub nisz.
  • Treści odpłatne, zwłaszcza z listami; na przykład, nie umieszczaj linków o wyższej prowizji/wypłatach wyżej na swojej liście.

Wybierz motyw witryny na podstawie tego, z czym użytkownicy będą chcieli się angażować przez długi czas.

Najlepsze praktyki Google SEO dla witryn afiliacyjnych:

  • Zaznacz „sponsorowane” na każdym linku partnerskim i obrazie, który pobiera zasób z platformy lub programu.
  • Napisz pomocne treści, które zapewnią rozwiązania dla osoby czytającej (nie opowiadaj o sobie ani o tym, dlaczego to lubisz, chyba że masz już 1000 aktywnych czytelników na wszystkich nowych treściach).
  • Dodaj utworzone przez siebie prezentacje wideo (nie umieszczaj ich od innych osób).
  • Użyj odpowiedniej struktury dla treści (linki wewnętrzne, tagi H, listy punktowane itp.).
  • Przesyłaj zasoby do własnej witryny, takie jak obrazy, i nie pobieraj od osób trzecich. Niektóre marki i programy wymagają uprzedniego zatwierdzenia, a jeśli korzystają z kreacji innych firm, staje się to niezwykle ważne.
  • Bądź szczery i nie kłam na temat „najlepszej” usługi lub produktu (zwłaszcza, jeśli marka chce, abyś je faworyzował).
  • Skorzystaj ze specyfikacji i informacji producentów (wszystko powinno być w 100% unikalne i zawsze musisz znaleźć oryginalne kąty do udostępnienia).
  • Wybierz niszę i trzymaj się jej — nie rozmawiaj o hostingu, potem o kwiatach, a potem o narzędziach SEO.
  • Jeśli pozwalasz komentarzom i odwiedzającym na interakcję z treścią, umieść UGC we wszystkich linkach wychodzących.

Jak wygląda dobra treść afiliacyjna?

Zanurzmy się nieco głębiej. Możesz powiedzieć „Moja rodzina uwielbia ten produkt”, jeśli jesteś blogerem dla rodziców. Ale nie poprzestawaj na tym.

 

Musisz dodać coś istotnego dla czytelnika, aby było z nim powiązane. „Moja rodzina uwielbia ten produkt, ponieważ mój maluch zwykł przejmować się warzywami. Włączając ABC Product do lunchu i XYZ do obiadu, teraz jest podekscytowana jedzeniem warzyw. Nie możemy utrzymać ich wystarczająco szybko!” Ale to wciąż za mało. Aby przejść od cienkich lub przeciętnych treści do treści wysokiej jakości , musisz dodać więcej.

 

Korzystając z powyższego przykładu, polecam dodać jeszcze kilka sekcji.

  • Film przedstawiający malucha przed i po użyciu produktu, pokazujący jego skuteczność.
  • Bezpieczeństwo i cechy produktu, takie jak brak BPA, brak ostrych krawędzi, łatwość czyszczenia itp.
  • Kroki, które podjęliśmy, aby przedstawić maluchowi produkt, napotkane przeszkody i rozwiązania.
  • Co to jest, a z czym nie jest zgodne, w tym inne marki, narzędzia lub zabawki; krzesełka do karmienia a foteliki podwyższające itp.
  • Kilka alternatyw opartych na negatywach, aby zapewnić opcje dla wszystkich.

 

Upewniając się, że udzielasz najlepszej możliwej odpowiedzi, tworzysz treści, które będą dobrze pasować do czytelnika — i do Google.

Zaczyna się od budowania siebie jako autorytetu, a następnie pokazanie produktu rozwiąże problem odwiedzającego.

 

Chcesz również upewnić się, że czytelnik wie, że produkt jest bezpieczny lub skuteczny oraz że jest kompatybilny z innymi urządzeniami i narzędziami.

Następnie pokaż im, jak z niego korzystać. Na koniec podziel się swoją opinią i podaj alternatywy na wypadek, gdyby dany produkt nie spełniał potrzeb czytelników.

Jasne, to mnóstwo pracy. Ale zgadnij co? Budowanie udanego, zrównoważonego biznesu partnerskiego jest tego warte.